Branduri recunoscute lanseaza retele sociale

S-a spus de multe ori deja ca 2008 va fi anul retelele sociale. Atat in Romania cat si in lume. Pe de alta parte, din ce in ce mai multi marketeri realizeaza ca folosind web-ul pot comunica bidirectional cu consumatorii lor.

Orice noua initiativa in domeniul web-ului social si 2.0 este binevenita, si nu vor face decat sa contribuie la cresterea atentiei de care se bucura internetul ca un element in mixul de media.

Desi retelele sociale precum Facebook sau Myspace au inca probleme legate de modul in care vor reusi sa faca profitabile asemenea site-uri, au inceput sa apara retele sociale dezvoltate de marketeri de renume. Este voba de Pepsi si Starbucks.

Starbucks este intr-o oarecare scadere a vanzarilor, si umbla zvonul ca gustul cafelei de la McDonalds este mai bun. Pentru a incerca sa-si amelioreze serviciile oferite catre clienti si indirect sa creasca vanzarile Starbucks a lansat recent „My Starbucks Idea” – un site social in care utilizatorii sunt invitati sa isi expuna ideile referitoare la modul prin care compania ar putea inbunatatii serviciile pe care le ofera. Site-ul este total interactiv si pe langa adaugarea de idei noi, se poate vota si comenta pentru initiativele cele mai interesante. Site-ul promite deasemenea si un mod de „urmarire” a punerii in practica a celor mai de succes idei.

My Starbucks Idea

Pepsi, nu se lasa mai prejos si a lansat acum cateve zile o retea sociala numita Yonivers, care isi propune sa adune comunitatea din jurul fotbalului european. In mod ciudat insa, conform cu anunturile aparute in presa, site-ul nu va fi inca lansat in Europa. Desi ofera o modalitate bizara de inscriere, si presupune imediat ce te-ai inscris ca esti un fan inrait al fotbalului, site-ul are sanse mari de success avand in vedere ca are ca tematica principala un sport ai caror suporteri sunt extrem de inversunati.

younivers by Pepsi

Pe curand.

4 Comments

  • Reply March 20, 2008

    Varza

    Din pacate consumerismul de prost gust practic forteaza asemenea tentative din partea unor branduri. Cand toate oile nu mai vor iarba ci scortisoara, care e prostul care isi mai face planuri cu fanul de la vara?

  • Reply March 23, 2008

    Vivi

    Salut,

    Ai putea sa configurezi blogul sa publice full posts in rss feed? Options -> Reading -> Unde scrie “Syndication Feeds” -> Bifeaza un radio button cu “For each article show (x) Full Text”.

    Mi-ar fi mult mai usor sa iti citesc blogul si probabil as citi mai multe mesaje decat acum. :-)

  • Reply March 31, 2008

    Ovidiu Miron

    Asa e. Concurenta se ascute. Batalia devine tot mai dura. Am unele retineri referitoare la succesul proiectului lansat de Pepsi. Intra pe un teren oarecum nou pentru ei si s-ar putea sa se confrunte cu lucruri mai grele decat se asteapta.

  • Reply May 12, 2008

    iuliana

    Eu as vrea sa dau exemplul unui startup, o noua retea sociala in Romania , site-ul lansat recent, http://www.yuppie.ro.

    Site-ul este construit ca o comunitate online de nisa, sprijinind comunicarea tinerilor profesionisti. Are 2 subsite-uri: business si entertainment.

    Yuppie Business, se promoveaza ca locul de intalnire al profesionistilor din toate domeniile de activitate, pt a relationa, pt a gasi parteneri de afaceri sau angajatori. Ceea ce e fain, e ca la logare se completeaza un mini CV, iar pe baza activitatii de pe forum, pozelor, clipurilor postate, un potential angajator isi poate crea o imagine cat mai apropiata de realitate despre membrii siteului, pot identifica expertiza, creativitatea tanarului si pot recruta.

    Yuppie Entertainment vrea sa fie un loc de relaxare dupa ziua de munca, locul in care se pot lega prietenii, se pot crea discutii pe diverse zone de interes.

    Ceea ce e nou pe site: schimbul de informatii si date despre oamenii de afaceri sau persoane din mediul de business.

    Yuppie.ro are si un sistem de vot (motto-ul membrului, comentariile, fotografiile, clipurile postate) pt a genera elita in cadrul grupurilor.

    Comunitatea profesionistilor beneficiaza si de o moneda: Yup/Yupi.

    Vom vedea in timp daca aceasta comunitate online va avea succes in Romania.

Leave a Reply

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image