Cea mai buna campanie Social Media

Azi este (deja) 1 februarie … si in doar 2 zile si 19 ore (la ora scrierii postului) urmeaza sa aiba loc cel mai urmarit eveniment sportiv televizat din Statele Unite: Super Bowl XLII.

Al doilea motiv pentru care aproape unul din doi americani se uita la Super Bowl sunt reclamele difuzate pe parcursul acestei finale a campionatului de fotbal american.

Pretul unui spot TV de 30 secunde, care va fi difuzat in cadrul transmisiei de anul acesta a ajuns la fabuloasa suma de 2,7 milioane dolari, in crestere cu aproape 1 milion de dolari fata de acum 10 ani.

Asocierea dintre Super Bowl si reclamele extravagante s-a petrecut in 1984, cand Apple Inc. A difuzat reclama „1984”.
R706isyDrqI

Ceea ce mi se pare demn de semnalat, este faptul ca anul acest din ce in ce mai multi marketeri realizeaza ca acel spot de 30 secunde care va avea o audienta ce va depasi de 5 ori populatia Romaniei nu mai reprezinta o garantie a succesului.

Pete Blackshaw, Vicepresedinte Servicii Strategice la Nielsen Online, declara intr-un articol in SignOnSanDiego.com:

„Faptul ca ai cumparat un spot TV cu o asemenea audienta nu mai este suficient. Este absolut necesar sa extinzi interactiunea consumatorului cu spotul si produsul advertiserului. Intrebarea cheie este cum transferi respectivul spot in lumea virtuala si cum te alaturi [ca marketer] in dialogul cu consumatorii. Numai daca reusesti sa faci acest lucru, succesul iti este garantat”.

Nu intamplator FOX Networks, reteaua de televiziune care va transmite anul acesta faimosul meci, va crea pe una din proprietatile sale web – MySpace.com o pagina dedicata evenimentului pe care va posta toate spoturile care vor rula la Super Bowl.
Inafra de spoturi, pe MySpace.com/superbowlads vei mai gasi si continut furnizat de advertiseri precum si linkuri catre site-urile acestora.

Sunt curios sa vad cresterea de trafic pe care o va avea MySpace, si reactile blogosferei la aceasta miscare.

Indiferent insa de cresterea MySpace, eu cred ca vom vedea live cea mai buna folosire a conceptului de Social Media advertising de pana acum.

1 Comment

  • February 1, 2008

    adrian

    Bravo frate !!!

    superbe articole…

    ma gandesc doar, cat de departe suntem de ei…