Cele mai eficiente 10 minute online

Citesc de cateva zile blogul NetCamp, sectiunea de interviuri. Imi place. Constat ca in 2008 in internetul romanesc se vor intampla urmatoarele fenomene: maturizare (a pietei), consolidare (a jucatorilor de online), campanii “beyond banner” si rich media, social networking si campanii social media, inovatie si dezvoltare de continut. De accord. Cred cu tarie ca toate astea se vor intampla in maxim 1-2 ani, atat in internetul Romanesc cat si in cel global.

Intrebarea mea ramane insa urmatoarea: De ce investim in publicitatea online astazi si de ce vom continua sa o facem in 2008?

Nu am auzit pe nimeni vorbind de eficienta si monitorizarea rezultatelor obtinute (ROI).

Inca de la inceputul secolului trecut, John Wanamaker, pionier in advertisingul modern sustinea ca “Jumatate din banii pe care ii cheltuiesc in publicitate sunt niste bani irositi. Problema este ca nu stiu care jumatate!”

Problema “filozofica” a lui John Wanamaker ramane de actualitate si in publicitatea internet a anului 2007. Cheltuim 8 milioane de dolari in media in .ro si estimez ca nu masuram eficienta decat pentru 1% din aceasta suma.

Intr-un post anterior citam un comunicat al Zenith Media care prezicea ca share-ul publicitatii internet mondiale va creste cu 3,3% pana in 2009. In urmatorii 5-7 ani, companiile vor cheltui pana la 50% din bugetele lor de publicitate pe internet.

Advertisingul online s-a impus ca fiind cel mai masurabil canal media. Din aceasta cauza sunt surprins ca doar foarte putini specialisti online analizeaza indeaproape ce merge si ce trebuie imbunatatit intr-o campanie web.

Alocand doar 10 minute pe zi pentru web analitycs, eficienta unei campanii online poate creste chiar si cu peste 100%.

6 Comments

  • Reply November 21, 2007

    Mircea Scarlatescu

    Stii de ce nu se vorbeste?
    Pentru ca rezultatele sunt destul de slabe (inca). Si nu da bine.

    Adevarul ca marea majoritate a campaniilor (de bannere) au ca efect imediat, pe langa o informare a vizitatorilor (de multe ori indooielnica) o enervare rapida. Abunda in .ro de oameni “stresati de bannere” care acopera continutul, iti blocheata browserul si asa mai departe. Deci…. nu e de bine sa faci studii de ROI :)
    (inca, tot insist pe inca, pentru ca sigur se va schimba si asta)

  • Reply November 21, 2007

    Alex

    Mircea,

    M-am lovit si eu de bannere necivilizate si intrusive care mi-au mascat continutul. La un moment dat au fost chiar si 2 una peste alta. Aici trebuie sa intervina IAB Romania cu standarde pentru bannere … si se termina povestea.

  • Reply November 25, 2007

    tudor

    Este oribil cum se practica publicitatea online, cel putin in ro.
    Am patit o chestie incredibila sambata noapte – am intrat pe gsptv.ro sa vad mini rezumatul unei partide de fotbal. Peste video, s a deschis un “spot” Samsung. si acolo a intepenit, n-am putut sa-l inchid nici cum. Cred ca va puteti imagina nervii unui biet microbist.
    In alta ordine de idei (nu cu mult diferita) cred ca publicitatea online e departe de a intra pe sub pielea consumatorului. Personal, observ o oarecare iritare la nivel de consumator si o oarecare neputinta la nivel creativ. Poate nu intamplator au aparut televiziunile online – pana la urma e o metoda sa introduci publicitate intr un format clasic, agreat de consumator – pe de alta parte, nu cred in sfarsitul televiziunii clasice – in fiecare zi cred ca mi intra pe reader 5 stiri cu cele mai incredibile si subtiri plasme – si atunci de ce sa cred ca teve-ul clasic a crapat?
    Si as mai adauga ceva – dupa o experienta ca a mea, cu greu mai inghiti publicitate online. Am senzatia ca nu sunt singurul in situatia asta.
    Oamenii fug de reclama, dar reclama are picioare lungi.
    Nu m ar mira ca intr-o zi sa apara un casalot din ocean si sa-mi prezinte noua piatra ponce cu incrustatii de diamante.

    multumesc pentru rabdare! :)

  • Reply January 18, 2008

    Alex

    […] media interactiva a carei performanta sa fie monitorizata cu atentie prin intermediul softurilor de web analytics este reteta de succes intr-o campanie […]

  • Reply January 18, 2008

    Lucian Olteanu

    Daca s-ar renuntza complet la orice flash care apare peste pagini si daca in plus s-ar tine cont de standardele IAB, ar fi mult mai bine si am avea toti de castigat.
    Si advertiserii/publisherii si clientii care platesc banii (nu ca sa fie injurati la sectiunea de contact.)

  • Reply January 19, 2008

    Alex

    Lucian,
    Nu ai cum de pe un site web sa inlaturi toate elementele flash.
    Bannerele sunt inca in foarte mare parte dezvoltate in flash, asa ca ele vor ramana “pe pozitii” atat timp cat nu va aparea o aplicatie mai “smecherea” care sa inlocuiasca flash-ul.
    Cat despre standardele IAB … este la latitudinea publisherilor sa refuze efectiv sa ruleze bannere care nu sunt conforme cu standardele. Si incet, incet o sa inceapa lumea sa le aplica. Dar dureaza.

Leave a Reply

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image