Comunicarea incotro?

Minti luminate de la ANA, AAAA si IAB au realizat de curand un studiu referitor la situatia pietei de media & marketing. In urma acestui studiu la care au participat pest 250 de marketeri, au rezultat 6 tendinte care vor defini piata in viitorul apropiat.

Aceste 6 tendinte in Marketing si Media sunt:

  1. Marketingul nu mai este un simplu proces de comunicare unidirectionala de la adevertiser catre consumator. Marketingul trebuie privit ca o conversatie cu consumatorul. Consumatorul a evoluat. El isi doreste si are azi mijloacele de a genera, publica si distribui continut. Consumerul poarta (in mediul online si nu numai) un dialog activ cu semenii sai despre brandurile care il inconjoara si care ii ating viata. Singura modalitate in care advertiserii pot afla despre aceste discutii este sa se participe activ. Sa asculte ce au de zis consumatorii si mai ales sa reactioneze la doleantele acestora. Nu mai conteaza atat de mult sa “facem branding” cat conteaza sa ne transformam consumatorii in ambasadori ai brandului pe care il reprezentam. Brandingul pe care il vom obtine in acest fel va fi mult mai valors.
  2. Media este ridicata la nivelul creatiei. Degeaba avem un mesaj creativ exceptional daca distribuirea lui nu se face nici la momentul si nici in contextul potrivit. Relevanta, contextul si momentul in care ne este distribuit un mesaj publicitar (printr-un canal media) sunt elemente care contribuie la fel de mult la atingerea obiectivelor ca si executia creativa.
  3. Marketingul si Matematica isi dau mana. Cantitatea, calitatea si accesibilitatea facila a datelor despre consumatori (mai datele din mediul online) impun marketerilor sa analizeze cu atentie consumatorii. Analizand acest date intr-un mod organizat si sistematic, vom capata o intelegere asupra comportamentului si dorintelor consumatorilor, si vom fi capabili sa previzionam comportamentul si actiunile viitoare ale acestora.
  4. Share-ul de buget alocat mediului online va creste. Banii cheltuiti in mediul online nu sunt nici pe departe „in sync” cu volumul audientei pe care il livreaza acest mediu. Cauza principala a acestei diferente este lipsa unui sistem unanim acceptat de masurare si evaluare a activitatiilor de marketing online. In media traditionala masuram GRP-uri si TRP-uri. Cum masuram insa gradul de implicare al utilizatorilor sau „nivelul de ambasadorat” al brandului pe care l-am obtinut in urma unei campanii online reusite? Inca nu stim …
  5. Corporatiile si marii clienti trebuie sa devina fluenti in mediul digital. Totalitatea progresele tehnologice care se petrec in fiecare zi ne creaza noi oportunitati de a comunica cu potentialii consumatori. Toate aceste oportunitati se pot irosi foarte usor fara o cultura organizationala „aliniata” in aceasta directie. Degeaba gasim si angajam „specialisti de online” daca organizatia in care trebuie sa isi faca treaba nici macar nu ii asculta in ceeace ce au de spus … daramite sa mai si puna in practica ce zic ei ca trebuie facut.
  6. Parteneriatele si colaborarea in randul agentiilor, mediilor, companiilor si marketerilor trebuie sa se intensifice si sa sporeasca atat ca numar dar si ca nivel de implicare al partilor. Implicarea noilor jucatori in acest ecosistem al comunicarii va creea premisele redefinirii lui si va ajuta la cresterea valorii mediului si fenomenului online. Aceasta este esenta efectului de retea.

Ei bine, acum stim cum sta treaba.
Stim incotro ne indreptam. Dar ce putem „lua cu noi acasa” din toate cele de mai sus? Ce putem face incepand de maine pentru a ne adapta noilor realitati ale comunicarii?

Aveti mai jos cateva idei, … altele, va invit pe voi sa aduceti in discutie. 

  1. Colecteaza informatii si intelege ce isi doresc consumatorii tai. Foloseste la maxim canalele de comunicare interactiva. Masoara modul in care consumatorii intreactioneaza cu media si incerca sa intelgi cum folosesc ei media pentru diverse activitati: informare, distractie, comunitate.
  2. Pe cat posibil transforma-ti consumatorii in ambasadori ai brandului tau. Faciliteaza demararea unei conversatii intre consumatori, dar si intre brand si consumatori.
  3. Foloseste un algoritm de predictie a comportamentului consumatorilor si livreaza publicitatea catre acestia intr-un moment in care va fi atat relevanta cat si potrivita ca si context.
  4. Numeste un „integrator”. O companie sau o persoana (interna sau externa) care sa coordoneze si asigure integrarea cu success a multiplelor tactici de comunicare pe care le folosesti.
  5. Pune focusul pe mediul digital. Online-ul nu mai este o nisa. A devenit mainstream. Actioneaza corespunzator. Acorda importanta cuvenita resurselor necesare acestui mediu de comunicare.
  6. Creeaza un „buget experimental” oricat de mic sau de mare, cu ajutorul caruia sa iti permiti sa faci teste. Sa verifici si incerci metode noi si inovative de comunicare. Si cand ai facut un test care a „reusit”, trece-l la categoria mainstream.
  7. Definiste-ti un set de metrice si parametrii pe care sa ii urmaresti si incepe in mod sistematic sa faci acest lucru. Cand incepi sa ai date, partajeaza informatiile cu lideri de opinie in domeniu pentru a ti aduce contribuita la definirea unor standarde in acest nou mod de functionare.
  8. Stabileste cat mai multe parteneriate, atat cu marketeri sau agentii dar si cu provideri de tehnologie sau medii.
.

Be first to comment

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image