Cum iti asterni asa dormi

Demararea si gestionarea unei campanii pe motoare de cautare este un proces riguros in care fiecarei etape trebuie sa i se acorde atentia necesara. Intr-un post anterior am vorbit despre prima etapa in orice campanie pe motoarele de cautare, cea de analiza initala si instalare.

Odata ce am terminat de selectat cuvintele cheie, de creat anunturile text si paginile de destinatie (landing pages) si ne-am asigurat ca parametrii de monitorizare sunt functionali, suntem gata sa demaram campania.

Desi demararea unei campanii pe motoarele de cautare pare un element minor si lipsit de importanta, el va determina succesul pe care il va inregistra campania noastra. Daca pornim pe picior gresit, vom cheltui mult timp si bani sa (re)aducem campania pe drumul cel bun.

Cum stabilesc initial pretul maxim pentru un click?

Daca la momentul identificarii cuvintelor cheie ale campaniei ai folosit unelte precum cele oferite de Google sau Yahoo!, ai putut sa-ti faci o idee despre intervalul de pret in care se vor situa costul unui clic. Desi aceste intervale de pret sunt extrem de largi si nu exista o modalitate de a stabili precis unde se va situa CPC-ul campaniei noastre, acest interval ne da o prima indicatie referitoare la pret. Stiind de ex. ca CPC-ul poate fi intre 0,25 centi si 4 dolari, putem banui pe unde se situeaza piata, stim la ce ne putem astepta, dar mai ales aflam care sunt valorile minime si maxime pe care le putem avea.

Cu aceasta informatie vom „porni la atac” si vom demara campania cu un CPC maxim in functie de datele pe care le avem. Este doar un prim pas, care ne va permite sa pozitionam campania noastra fata de concurenta si care ne va da indicatii ulterioare referitoare la cum va trebui sa evoluam strategia de stabilire a pretului.

Elementul care mi se pare demn de semnalat la capitolul „pret per clic” este ca performanta campaniei precum si pretul maxim licitat pentru un clic vor stabili nu doar pozitia curenta in lista de rezultate sau pretul efectiv platit, ci si pozitia medie viitoare in lista de rezulte si pretul mediu per clic. In mod logic, daca vom avea o performanta ridicata la inceputul campaniei, succesul va fi mai usor de obtinut, iar campania va fi mai usor de optimizat. Reversul, ne asigura ca vom muncii mult mai mult sa obtinem aceleasi rezultate si in mod cert bugetul cheltuit va fi cu mult mai ridicat.

Stiind aceste lucruri, „eliberam bestia” dar o monitorizam indeaproape. Cuvintele cheie generice, cele care generaza mult trafic sau cele „de marca” trebuie urmarite atent pentru a ne asigura ca anuntul este vizibil, de preferinta in prima jumatate a ecranului pentru a avea „sansa” sa fie vazut si clickat de catre utilizatori.

Aceasta strategie de pornire ne permite sa demaram lent, tinand costurile „sub control” si sa acumulam date pana la momentul cand acestea vor deveni relevante si cu care sa putem evalua elemente definitorii pentru succesul campaniei.

Elementele pe care va trebui sa le urmarim sunt eficienta si receptivitatea utilizatorilor asupra ofertei si a anunturilor text si modul cum toate elementele campaniei interactioneaza intre ele si conduc utilizatorul spre punctul in care dorim noi sa il ghidam.

Odata ce vom afla cat de bine functioneaza campania vom putea sa stabilim care este baza de la care pornim in ceea ce priveste eficienta si vom putea sa incepem sa optimizam atat din punct de vedere al costului si pozitiei in lista de rezultate de cautare cat si al conversiei.

Pre-optimizare: Cum cream criterii de comparatie ale performantei si colectarea de date.

Volumul de clicuri si conversii obtinute precum si bugetul saptamanal al campaniei care se inregistreaza in faza initiala a campaniei reprezinta practic baza cu care vom compara succesul viitor al campaniei. Acest volum de clicuri, conversii si bani cheltuiti reprezinta baza, adica ceea ce va produce campania pe viitor, daca nu se optimizeaza. Prin urmare acesta este volumul cu care trebuie sa compari orice rezultate obtinute in urma unei optimizari si trebuie considerat ca fiind performanta de baza a campaniei.

Stabilirea acestui nivel de baza nu are doar rostul de a fi un termen de comparatie cu performanta obtinuta in urma optimizarilor ci este si o imagine a evolutiei pietei si a te ajuta sa intelegi ce trebuie sa urmaresti prin optimizare: pretul mediu pe clic, conversia, volumul total de clicuri, pozitia media in lista cu rezultate sau o combinatie dintre aceste elemente?

Colectarea si analiza datelor campaniei nu inseamna doar sa stim cate clicuri am primit, la ce pret, pentru ce cuvinte si cate conversii am avut. In aceasta etapa a evolutiei campaniei faptul de a fi stabilit si implementat foarte bine parametrii de monitorizare este critica. Cand privim statisticile, trebuie sa intelegem cum se armonizeaza elementele campaniei: cuvintele cheie – grupurile de cuvinte cheie – anunturile text – paginile destinatie. Pe scurt, trebuie sa „simtim” performanta si modul cum „traieste” contul nostru.

Practic intelegand cum performeaza contul in ansamblul sau capatam vederea de ansamblu asupra performantei acestuia si putem vedea anumite aspecte care nu erau aparente in momentul in care lucram la detaliile de construire sau demarare a campaniei.

Dupa ce vom fi colectat suficiente date, vom putea observa care sunt tendintele pe care le inregistreaza performanta campaniei si vom putea evita luarea de decizii de optimizare false, bazate pe data irelevante sau insuficiente.

Combinand elemente despre baza de la care am pornit cand am lansat campanie, cu datele „de control” masurate la diverse intervale pe parcursul campaniei si cu directia spre care evolueaza rezultatele, vom obtine niste indicatii extrem de precise despre ce sa optimizam, dar mai ales ne vom putea face o idee despre care este cea mai buna cale de urmat pentru a ne atinge obiectivele.

Odata ajunsi in punctul acesta avem toate informatiile necesare pentru a ne lansa in optimizarea campaniei.
Stim de unde plecam, stim unde trebuie sa ajungem si stim cum.

Nu ne mai ramane decat sa optimizam campania si in permanenta sa evaluam impactul.

Be first to comment

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image