De unde vin click-urile in Google adWords?

Mi s-a intamplat destul de des sa discut cu un client care sa imi spuna ceva de genul … “Publicitate prin Google???!!! … pai nu merge pentru mine ca eu nu am decat un mic business in Bucuresti”. 

Chiar daca pana la urma clientul “se lasa convins” de faptul ca va functiona targetarea locala … s-a intamplat de cateva ori sa realuam discutia si dupa 2 luni despre cat de eficienta este acea targetare locala.

Ei bine discutiile iau in cele din urma sfarst. 

Google a anuntat astazi introducerea unui nou tip de raport in Google adWords … Raport de performanta geografica.

Rapoarte pe orase in Google adWords

Evident ca nu este greu de intuit ce face respectivul raport. Pentru perioada data imparte afisarile si clicurile pe care le-au inregistrat cuvintele si anunturile text ale clientului pe orasele din regiunea care a fost targetata campania.

Pentru un caz real al unei campanii care a inregistrat 455.000 cautari si 60.000 clickuri intr-o perioada data, doar 64.000 afisari, adica 14% din total au provenit din “all other cities” … ceea ce personal mi se pare destul de putin.

In aceeiasi campanie top orase au fost:

  • Bucuresti:            33,64%
  • Sighisoara:          10,87%
  • Cluj:                      3,9%
  • Timisoara:            3,75%

 

5 Comments

  • Reply September 12, 2008

    dan

    raportarea aia cu sighisoara e cam dubioasa la google – si in analytics apar sighisorenii in top 5.

    or avea astia baze de date vechi?

  • Reply October 14, 2008

    Dorin

    Si eu patesc cam acelasi lucru cu Sighisoara: este sub Bucuresti dar conduce detasat fata de celelate orase ale tarii. Sincer sa spun m-a cam contrariat si pe mine

  • Reply October 20, 2008

    Casio

    mi se pare o idee foarte buna

  • Reply December 11, 2008

    bogdan

    Eu am un site…dar inca nu sunt convins ca publicitatea prin Google e cea mai buna varianta pentru mine

  • Reply December 11, 2008

    Alex

    E o intrebare buna.
    Care sunt obiectivele pe care le ai cu site-ul tau? Ce vrei ca utilizatorii sa faca in momentul cand ajung pe site?

    Daca iti raspunzi la intrebarile astea, iti vei da seama daca Google adWords este potrivit sau nu pentru tine si daca exista ceva din ce oferi tu pe care utilizatorii google – adica cei care cauta informatii pe Google – le pot gasi la tine pe site. Daca acest lucruri exista, atunci cu siguranta si publicitatea pe Google adWords ar putea sa functioneze pentru tine.

Leave a Reply

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image