Detalii despre targetarea demografica in adWords

Una din placerile de a avea un contact direct cu echipa de vanzari publicitate de la Google este aceea ca ai access la diverse programe beta pe care motorul de cautare le lanseaza.

Asa se face, ca in urma cu 5-6 zile mi-a aparut in unul dintre conturile adWords pe care le gestionez un mesaj care ma anunta ca respectivul cont a fost inrolat in programul de targetare demografica a campaniilor.

Mi s-a parut o chestie misto, am vrut sa scriu imediat ceva pe blog pe acest subiect, dar mi-am zis ca mai bine mai stau cateva zile sa vad si cum functioneaza noua inventie a celor de la Google.

Intai de toate trebuie sa subliniez o latura pozitiva a programului – si anume aceea ca aceasta optiune de targetare este posibila doar pentru campaniile contextuale – cele care ruleaza pe reteaua Google Adsense. Este bine sa fie asa, iar marketerii trebuie sa inteleaga diferenta fundamentala dintre produsele oferite de Google adWords.

Reteaua de motoare de cautare grupata sub titulatura Google search si Search network este o platforma in care utilizatorii cauta in mod activ un anume lucru sau informatie, prin urmare orice targetare demografica nu face sens are sene. Nu cred ca poate exista o companie pe lumea asta care sa sustina ca el nu vrea sa isi vanda produsul unui client potential daca acesta nu se incadreaza in targetul definit de departamentul de marketing.

Pe de alta parte, mesajele publicitare care se afiseaza in reteaua contextuala fac parte din strategia de market push pe care o are respectiva companie, prin urmare pentru inbunatatirea rezultatelor campaniei si sporirea numarului de conversii, o targetare demografica poate face foarte mult sens.

Pe cat am fost de entuziasmat de noua facilitate, pe atat de tare m-am dezumflat la momentul in care am vazut ce se intampla in realitate.

Statistice demografice pentru o campanie adwords

Pe scurt treaba sta cam asa: In ultimele 7 zile, una dintre campanii (care ruleaza doar pe reteaua de continut a Google adWords) – a generat un total de 1.156.000 afisari cu o rata de clic de 0.04%, adica un total de 555 clicuri.
In aceeiasi perioada, afisarile despre care exista informatii de natura demografica au reprezentat (din pacate) doar 2,5% din total, si anume 28.945 afisari si aceste afisari au consumat doar 0,9% din bugetul total.

Targetul demografic pe care il vizez cu aceasta campanie este unul extrem de larg (adulti 25+), prin urmare din cele 28.945 afisari, doar 7.239 as putea sa le consider „non-target”, ceea ce in volumul total repzinta doar un modic 0.6% din afisarile livrate.

Acest numar de afisari este total nerelevant in economia campaniei si, cel putin pentru mine la momentul actual, face ca targetarea demografica sa fie total inutila.

Pe de alta parte, o alta campanie in cadrul aceluiasi cont, care ruleaza bannere (si nu anunturi text) si care a avut un volum de aproape 2 milioane de afisari in ultimele 7 zile, nu a inregistrat nici macar o singura afisare pe un site despre care sa exite informatii de natura demografica.

Nu ma intelegeti gresit, ideea Google de a introduce targetarea demografica este mai mult decat excelenta. Ma asteptam sa lucreze Google la asa ceva, atata vreme cat adCenter-ul lui Microsoft ofera astfel de posibilitati.

Ce speram eu sa faca in fapt acest produs este sa foloseasca informatiile demografice pe care le colecteaza de pe un site si sa le extrapoleze si catre alte site-uri care nu detin aceste informatii despre utilizatori. Cine stie, poate in curand se va implementa un asemenea sistem.

Ideea in sine de a face targetare demografica pentru o campanie internet este mai mult decat buna. Avand aceasta posibilitate tehnica, se pot creea si afisa mesaje publicitare diferite in functie de varsta sau sexul vizitatorului, iar rezultatele obtinute pot fi pana la de 5-10 ori mai bune decat cu o campanie ne targetata.

De urmarit directia spre care se va inscrie acest nou program beta.

9 Comments

  • Reply February 18, 2008

    eu

    din minimele mele cunostinte de limba romana corect se spune/scrie “ARE sens” si nu traducerea cuvant cu cuvant din engleza “FACE sens” :–(

  • Reply February 18, 2008

    DevSEO.net

    […] ma anunta ca respectivul cont a fost inrolat in programul de targetare demografica a campaniilor.Vezi grafic si comenteaza pe blogul lui Alex Visa Una din placerile de a avea un contact direct cu echipa de vanzari publicitate de la Google este […]

  • Reply February 18, 2008

    Alex

    Multumesc de observatie.
    Cateodata mai scapa si greseli de genul acesta :)

  • Reply February 18, 2008

    Mihai

    Eu cred ca e doar o incercare de cosmetizare a Content Network. Oricum, datele demografice sunt accesibile numai pt siturile de tip “social networking” – numai acolo se stie de ex. varsta utilizatorului.
    Oricum, se pare ca e disponibila doar in US+CA, si probabil inca in beta.

  • Reply February 18, 2008

    Alex

    Mihai,

    este cu siguranta in beta si “by invitation only”.

    Eu cred (si sa ma contrazica tehnicii aici) ca daca ai informatii despre un user, colectate pe un site de social networking, aceste informatii se pot “transfera” in interiorul unui ad-network, cand userul se uite la alte site-uri.
    La urma urmei acesta este principiul de targetare comportamentala.

    … sa vedem cum evolueaza.

  • Reply February 18, 2008

    stiri.geneza.ro

    […] Una din placerile de a avea un contact direct cu echipa de vanzari publicitate de la Google este aceea ca ai access la diverse programe beta pe care motorul de cautare le lanseaza. Asa se face, ca in urma cu 5-6 zile mi-a aparut in unul dintre conturile adWords pe care le gestionez un mesaj care ma anunta ca respectivul cont a fost inrolat in programul de targetare demografica a campaniilor.Vezi grafic si comenteaza pe blogul lui Alex Visa […]

  • Reply February 18, 2008

    Mihai

    Si noi am avut multe facilitati “by invitation” – imi amintesc de “placement performance” – daca tot e vorba de Content.
    Ciudat, am primit un mail cum ca Roxana ar fi postat un raspuns pe care eu aici nu-l vad, asa ca raspund “orb”:
    Roxana, trebuie sa ne scuzi. Sunt niste termeni care “au sens” doar in engleza, cel putin pentru mine. E exact ca si atunci cand am vazut ms W o r d in romana si habar nu aveam ce inseamna meniurile, fiind obisnuit in engleza. La fel si cu interfata Adwords. Nu e nimic premeditat, doar ca nici eu nu folosesc interfata in limba romana.

  • Reply February 19, 2008

    stiri.geneza.ro

    […] Una din placerile de a avea un contact direct cu echipa de vanzari publicitate de la Google este aceea ca ai access la diverse programe beta pe care motorul de cautare le lanseaza. Asa se face, ca in urma cu 5-6 zile mi-a aparut in unul dintre conturile adWords pe care le gestionez un mesaj care ma anunta ca respectivul cont a fost inrolat in programul de targetare demografica a campaniilor.Vezi grafic si comenteaza pe blogul lui Alex Visa […]

  • Reply February 20, 2008

    Adora Stan

    Salve, mul?umiri pentru informa?ii.
    Am ?i eu o întrebare de zece puncte pentru geniile de la Gug?l: ce se întâmpl? dac? vine unul care n-are ce face ?i î?i d? un num?r mare de clicuri pe clien?ii expu?i?
    Dau eu r?spunsul:
    Gug?l î?i va bloca definitiv contul, pentru “Clicuri Invalide”. Sistemul este mai mult decât defectuos ?i neloial. ?i nu vei primi nici un ban, chiar dac? ai strâns în cont ceva m?run?i?.
    A?adar, spune-le celor care ?i-au deschis birou ?i la Bucure?ti în ianuarie s? mai dea la perete ?i s? înve?e în primul rând s? taxeze doar IP-ul unic. De unde crezi c? au atâta b?net? ÃŽncaseaz? de la cei care sunt dispu?i s? pl?teasc? dar nu achit? celor care expun. Se vorbe?te chiar c? angaja?ii lor fac chestia asta, ca s? nu pl?teasc?…

Leave a Reply

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image