Economia 2.0 incotro?

In data de 11 Noiembrie a aparut un articol in Financial Times, in care Maurice Levy, CEO al Publicis Group avertiza asupra pericolului inspre care se indreapta multe companii pe piata de internet care isi construiesc business plan-uri bazandu-se pe potentiale venituri din publicitate.

Companii precum Google sau Facebook sunt de success pentru ca la momentul in care s-au lansat au adus ceva nou in “joc”. Google a inceput in 1996 prin a “organiza internetul” intr-un moment in care un serviciu de o calitate similara nu exista. Facebook a inovat conceptul de “social networking” prin elemente precum “news feed” care iti permite sa vezi ce fac prietenii din reteaua ta – si prin deschiderea API-ului site-ului care a permis milioanelor de programatori din lumea intreaga sa creeze aplicatii pe care sa le promoveze prin intermediul Facebook.

Boomul si ulterior caderea dot com de la sfaristul anilor 1990 au fost fenomene care nu au afectat piata (de internet) din Romania, pentru ca… nu exista! Cu toate ca nu am fost “loviti” putem incerca sa invatam din greselile altora.

Nu orice site poate fi un succes si nu in mod automat, daca dezvolt o aplicatie sau o platforma web 2.0, advertiserii se vor inghesui la usa firmei mele.

Un site de succes inseamna mult mai mult decat un template personalizat sau o idee copiata din alta tara. Adaptarea locala a unui site web nu inseamna doar traducerea acestuia in limba tarii tale…

Un design atractiv, un continutul editorial original si actualizat, o promovarea adecvata si nu in ultimul rand o idee originala si inovatoare sunt doar cateva din elementele care determina succesul unui business de internet. In plus, daca vorbim de o platforma web 2.0, trebuie sa ne gandim la cum sa facem site-ul engaging, cum sa dam posibilitatea utilizatorilor sa-si personalizeze experienta pe site nostru si mai ales ce putem sa le oferim pentru a-i transforma in vizitatori frecventi. Advertiserilor (pe de alta parte) trebuie sa le creem cadrul pentru a dialoga in mod eficient cu consumatorii pe care ii vizeaza printr-o campanie pe site-ul nostru.

3 Comments

  • Reply November 14, 2007

    Orlando

    […] si trateaza doua subiecte hot, blocarea dealului Google-Doubleclick de catre Uniunea Europeana si discursul lui Maurice Levy, CEO-ul Publicis, despre viitorul […]

  • Reply January 22, 2008

    Alex

    […] Asta este frumusetea internetului si mai ales a noilor aplicatii Web 2.0. Cu toate acestea, am trecut cu totii in urma cu scurta vreme prin boom-ul si caderea dot com, iar acum, cand toate aceste site-uri ofera produse sau servicii in mod gratuit, au inceput sa apar speculatii despre posibilitatea ca ne indreptam catre un nou bubble dot com. […]

  • Reply January 28, 2008

    Alex

    […] Maurice Levy, CEO-ul Publicis Group ne-a convins ca este un fin cunoscator al subtilitatilor din media digitala. […]

Leave a Reply

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image