Engagement-ul noua unitate de masura in Marketing

Noile tehnologii si presiunea concurentiala impart piata in doua categorii la fel de importante de clienti: consumatorii si liderii de opinie (care pot sau nu sa fie ei insusi consumatori). Aceasta impartire a determinat insa introducera unei noi unitati de masura in marketing numite Engagement.

Engagementul este, o unitate de masura pe patru nivele: Implicare, Interactiune, Intimitate si Inflenta.

Implicarea se defineste prin numarul de vizite pe site / timpul petrecut / pagini vizitate / trasee de navigare prin site si se masoara prin solutii de analiza web precum Google Analytics sau Omniture Site Catalyst.

Interactiunea se defineste ca modul in care consumatorii intra in contact direct cu produsul (recenzii de produs, comentarii pe bloguri, discutii pe forumuri) la modul general continut generat de utilizatori sau CGU si se masoara prin intermediul platformelor de comert electronic si platformele de media sociala.

Intimitatea se defineste prin exprimarea de opinii emotionale si sentimente ale consumatorilor referitoare la produs si se masoara prin sondaje in centrele de relatii cu clientii si prin campanii de audit de Brand.

Influenta se defineste prin raitingurile de produs, afinitatea catre brand, linkuri si continut trimis catre prieteni, posturi pe bloguri foarte vizirtate si se masoara prin sondaje in centrele de relatii cu clientii, monitorizari de brand.

Succesul unei campanii online deriva din capacitatea de a imbina cele 4 nivele de engagement.

Daca obiectivul campaniei este de a crea brand awarness pe linga elementele clasice de publicitate si comunicare vom urmari cu mare atentie continutul creat de utilizatori.

Cand obiectivul este de generarea de tranzactii electronice (ca de exemplu in cazul unei magazin virtual) este foarte importanta monitorizarea continutului generat de utilizatori (recenziile clientilor) intrucat acestea vor influenta direct decizia de cumparare a altor utilizatori.

Cand obiectivul este crearea unei preferinte pentru brand se monitorizeaza implicarea si referintele de la siteurile externe pentru a putea identifica sursele principale de influenza (liderii de opinie).

In cazul in care obiectivul este cresterea loialitatii analizam clientii fideli, comentariile pozitive si intentia lor de a recomanda site-ul anturajului lor.

Daca acum 4-5 ani, publicitatea pe internet se reducea la un oarecare numar de afisari cumparate pe cele mai vizitate site-uri, iar clientii erau fericiti cu faptul ca in perioada campaniei traficul lor a crescut cu x%, marketingul interactiv de astazi a evoluat.

Clientii care vor sa fie leaderi in aceasta noua piata trebuie sa-si intareasca capabilitatile de analiza ale vizitatorilor site-ului si sa invete ca discutiile unidirectionale de la advertiser catre consumator nu mai functioneaza.

Sa incepem dialogul!

2 Comments

  • Reply March 3, 2008

    Alex

    […] este durata medie a unei vizite, cat de des revin utilizatorii pe site, etc. In general, evaluarea nivelului de implicare al utilizatorilor cu siteul, este un proces complex, pe mai multe nivele, despre care am vorbit […]

  • Reply March 31, 2008

    Blogul Fratilor Miron

    […] deja. E scris in ziua de 20 noiembrie. Adica de ziua mea:). Alex de pe Webservator.ro a scris un articol super […]

Leave a Reply

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image