Google Analytics … finally

Undeva prin luna aprilie am participat la o conferinta la Montreal pe tema Web Analytics. Pe langa prezentarile uzuale ale diversilor participanti, Avinash Kaushik a sustinut o prezentare magnetizanta despre ceea ce a numit el Web Analytics 2.0.

Nu am sa redau acum acea prezentare, oricum nu pot afisa pasiunea si entuziasmul pe care il are Avinash. Cu toate acestea, la sfarsitul prezentarii am apucat sa schimb cateva cuvinte cu faimosul Google Analytics Evangelist. Avinash a spus in aprilie 2008  un lucru pe care l-am inteles doar pe jumatate … “Google Analytics nu va mai fi ceea ce este intr-un an de acum incolo”.

Folosesc Google Analytics de … cand era disponibil doar pe baza de invitatie, si pana de curand, nu i-am prea simtit limitarile. Da, este un produs excelent, “out-of-the-box” si mai ales gratis. Pentru 95% dintre utilizatorii sai este probabil cu mult mai mult decat au in fapt nevoie. 

Cu toate astea, cand ajungi sa derulezi pentru un client oarecare cateva campanii simultane, cand incepi sa te intinzi pe 10-100 de site-uri premium si/sau 1000-2000-3000 de site-uri de clasa media, cand ai peste 3 concepte creative cu 3-4 executii + cateva dimensiuni, care conduc catre X landing page-uri … Google Analytics incepe sa devina un pic depasit. Stiu, multi o sa imi zica … bine, bine, dar cati clienti sau advertiseri sau publisheri au realmente nevoie de asa ceva?

Ei bine, chiar mai multi decat am banui la o prima vedere. Dar nici macar acest lucru nu il contest acum.

Ce este important de stiut este ca niste vorbe aruncate dupa o prezentare de 2 ore de catre evangelistul Analytics de la Google incep sa se puna in practica … si suna extraordinar de bine.

Fara sa ne mai intindem la vorba, cam asta se anunta nou la Google Analytics:

  1. Rapoarte personalizabile
  2. Segmentarea audientei
  3. Integrarea Google Analytics / Google Adsense
  4.  un API pentru Google Analytics
  5. Buuble Charts
  6. un design usor schimbat al interfetei grafice si a Dashboard-ului Analytics
.. va las placerea sa cititi despre toate acestea pe TechCrunch.com
Ce inseamna asta pentru competitorii gen Omniture, WebTrends … in primul rand o majora lovitura. Google Analytics, mezinul casei “Analytics” se face mare, devine puternic, are masa critica de utilizatori si mai ales este gratis. Watch out guys!!
Ce inseamna asta pentru piata de “online advertising” in general? Mai multe informatii, mai multa intelegere a utilizatorilor unui site, mai multe site-uri usor de folosit … si evident, mai multi bani in aceasta industrie. Da, mai multi bani si pentru Google.
De urmarit.

3 Comments

  • Reply October 23, 2008

    Claudiu Murariu

    Din pacate, sau de ce nu, din fericire, Google a facut aceasta miscare avand in vedere ca Yahoo a anuntat ca va oferi in curand accesul gratuit la mult ravnitul Index Tools (acum Yahoo Web Analytics).

    Oricum abia astept sa pun mana pe noile “features” avand in vedere ca in prezent trebuie sa ma folosesc de tot felul de trucuri Greasemonkey si filtre pentru a avea acces la segmentari.

    Cat despre raporate customizate… yummi!

  • Reply November 2, 2008

    Andrei

    Intrebare sau mai bine zis rugaminte, imi puteti spune si mie care este documentul legal emis in Romania prin care demonstrez echipei de la Google ca am inregistrat un cuvant text (sunt proprietar) si doar eu pot folosi in AdWords acel cuvant?
    Am incercat cu doumentele de marca inregistrata emise pe firma prin care atat denumirea cat si design-ul atesta ca sunt proprietar in Romania, dar cei de la Google mi-au zis ca nu-s bune, trebuie sa demonstrez ca “denumirea” ca text este inregistrata legal…. (ceatza).

    Multumesc anticipat pentru ajutor.

  • Reply November 3, 2008

    Alex

    atata vreme cat ai o marca inregistrata pe cuvantul / cuvintele respective, ar trebui sa functioneze.

    intreaba-i pe ei exact ce documente vor, sau mai bine zis ce sa reiasa din acele documente.

    bafta,
    alex

Leave a Reply

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image