Microsoft vrea sa cumpere Yahoo?

Faptul ca motoarele de cautare ale Microsoft si Yahoo sunt mai slabe decat cel al Google, este un lucru deja stiut. Ambele companii au dormitat bine-multumesc cativa ani buni, in timp ce Google indexa webul, isi perfectiona algoritmul de cautare, crea aplicatii web 2.0 gratuite si atragatoare si isi crestea numarul de utilizatori.
Dupa o asemenea somnolenta, trezirea la realitate a fost brusca si dura….
Google a dezvoltat un site web care fara a avea nici un fel de continut pe prima pagina este iubit de utlizatori si folosit cu regularitate.

Acum, ca cei 2 giganti media (Microsoft si Yahoo) s-au trezit complet la realitate, au realizat ca nu le place sa fie pe locurile 2 si respectiv 3 pe piata de search, si tare ar vrea sa il “ia” pe Google la orice capitol posibil (volum de cautari, venituri din publicitate, loialitate a utilizatorilor, etc).

Kevin Johnson, presedintele uneia dintre diviziile Microsoft, a anuntat saptamana trecuta la Seattle, ca Microsoft are ca obiectiv sa atinga o cota de piata de 30% din volumul total de cautari (la ora actuala cotele de piata fiind de 67% Google, 19% Yahoo si 9.2% Microsoft).
Dupa parerea lui Henri Blodget, fost analist Meryl Lynch pe Wall Street, Microsoft nu poate realiza scest lucru decat prin achizitionarea Yahoo.

In opinia mea de utilizator si client, o asemenea achizitie nu ar reprezenta insa decat o mare stire de senzatie (cifra cu care s-ar incheia tranzactie fiind in mod cert de ordinul zecilor de miliarde de dolari).

Puterea lui Microsoft nu ar creste insa la fel de mult ca si cota lui de piata. Dintr-un motiv sau altul, “utilziatorii Microsoft si Yahoo nu sunt la fel de destepti ca cei ai lu’ Google”. Rata de conversie a unei cautari pe acelasi cuvant cheie pe Microsoft sau Yahoo este mai mica decat cea de pe Google, utilizatorii Google fiind mult mai dornici sa cumpere sau sa tranzactioneze online.

Singurul avantaj al acestei achizitii este ca volumul de cautari al Microsoft ar creste, ceea ce potential ar putea duce, in cativa ani, la o crestere a calitatii rezultatelor. O baza de utilizatori mare iti creste capacitatea de a iti optimiza site-ul si algoritmul de cautare.

Nu este pentru prima data cand o astfel de stire apare pe piata. Zvonuri despre o posibila achizitie a Yahoo de catre Microsoft au aparut si in May 2006. Din aceasta cauza sunt relativ sceptic ca o astfel de tranzatie s-ar putea produce in urmatoarele luni desi consolidarea unuia dintre competitorii Google ar genera impicit progres pe piata de search.

3 Comments

  • Reply November 19, 2007

    Ion

    Nu stiu cum ai dedus ca MSN si Yahoo sunt mai slabe ca si Google… poate mai putin folosite. Yahoo e mai slab, adica pe mine ma nemultumeste, insa MSN cel putin la cautarea de imagini e superior Google

  • Reply November 20, 2007

    Alex

    Nici MSN si nici Yahoo nu se ridica dpdv calitativ la nivelul lui Google.
    Ceea ce am spus prin postul meu este faptul ca acestea au o rata de conversie mult mai mica decat Google. Cand spun asta ma refer la analiza post-clic a campaniei, si anume ce se intampla dupa ce utilizatorul a facut cautarea, a dat clic pe linkul sponsorizat si a ajuns pe site-ul advertiserului.

  • Reply February 5, 2008

    Alex

    […] ce am prezis acest lucru cu doar cateva luni in urma, vineri, 1 Februarie 2008, Microsoft a facut o oferta […]

Leave a Reply

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image