Oportunitatea Y

Noua tendinta de segmentare a audientei imparte consumatorii in 5 categorii:

  • Generatia Y (intre 18 si 26 de ani),
  • Generatia X ( intre 27 si 41 de ani),
  • Boomerii tineri (de la 42 pana la 51 de ani),
  • Boomeri mai invarsta (intre 52 de ani si 62 de ani) si
  • Seniorii (peste 63 de ani).

Cel mai interesant segment de consumatorii, cei care in 7 la 10 ani de acum incolo vor fi in pozitii cheie (de conducere) in sediile centrale ale multor companii multinationale sunt Generatia Y.

Incercand sa inteleaga particularitatile Generatiei Y in raport cu restul consumatorilor, compania de cercetare americana Forester Research cu sediul in Cambrigde, Massachussets a realizat un studiu cu un panel de 50,000 de consumatori nord americani.

Consumatorii Gen Y fac diverse actiuni menite sa-si impresioneze anturajul, distractia este ratiunea lor principala de a trai, iar deciziile de cumparare le sunt determinata in principal de imaginea de marca (brandul) produsului.

Gen Y sunt conectati si mobili, utilizeaza internetul ca sursa principala de comunicare desi e-mailul nu mai este activitatea lor principala pe web.
Pentru Gen Y – Blogurile, opiniile prietenilor si recomandarile familiei inlocuiesc spoturile TV si reclamele din paginile ziarelor si revistelor (doar 20% din acesti consumatori au citit un ziar sau o revista in ultimele doua sapamani).

Pentru a le atrage atentia si a capitaliza pe aceasta piata, companiile trebuie sa imbratiseze noile instrumente de comunicare interactiva oferite de tehnologiile web 2.0, iar mesajele publicitare terbuie sa fie diferite (de cele din mediile clasice), inteligente si umoristice.

2 Comments

  • Reply November 14, 2007

    Marin Vasile

    Ei bine eu sunt printre putinii copii care se incadreaza in generatia y. Am 14 ani si totusi nu sunt foarte mult influentat de televizor precum prietenii mei.

  • Reply November 15, 2007

    Alex

    Marin,

    O alta particularitate a Gen Y este aceea ca puterea lor de cumparare este mai redusa decat a Gen X. Intre 18 si 26 de ani fie esti inca in scoala (facultate) fie te aflii la primul job (cu un salariu mai mic decat colegii tai cu mai multa experienta).
    La 14 ani, nu intrii (inca) in categoria Gen Y, ci apartii mai degraba grupului numit “teens” (adolescenti), grup care nu a fost atinsa in postul meu.

    Faptul ca ai deja un blog, si asta inca din Aprilie 2007 ma face sa cred ca in momentul in care o sa incepi sa ai mai putin timp disponibil o sa petreci mai mult timp pe internet si din ce in ce mai putin timp la televizor.

    Este doar opinia mea.
    – Cu bine.

Leave a Reply

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image