Principiul Long Tail in SEO

The Long Tail, sau pe romaneste „coada lunga” este un termen definit pentru prima data de catre Chris Anderson in Octomrbie 2004. The Long Tail se refera la faptul ca, pe internet, un comerciant de produe de nisa poate realiza un profit semnificativ atata timp cat numarul total al clientilor carora le vinde aceste produse este suficient de mare.

Aceasta teorie se aplica perfect in optimizarea organica pentru motoarele de cautare. Aplicata la SEO, teoria lui Anderson, zice cam asa: Numarul de cuvinte cheie derivate sau nu din cuvintele de baza, vor genera in mod individual un trafic organic neglijabil, dar luate impreuna vor aduce un aport semnificativ la traficul organic.

The Long Tail

Pentru a exemplifica cu cifre imaginea, am sa folosesc un exemplu real al unui site internet de comert electronic.
In ultimele 30 zile, traficul total obtinut de site din motoarele de cautare, excluzand campaniile adWords, a fost de 31,000 vizite. Pentru a genera aceste 31,000 vizite provenite din motoarele de cautare, utilizatorii au fost folosite un numar total de 2.581 cuvinte cheie diferite.

Din cele 2.581 cuvinte cheie, primele 5 au inregistrat un trafic de peste 1,000 vizite per cuvant si au reprezentat 55% din totalul traficului organic, iar primele 29 cuvinte au inregistrat un trafic de peste 100 vizite per cuvant si au reprezentat 77% din totalul traficului organic.

Practic 1,5% din totalul cuvintelor folosite de utilizatori pentru a gasi site-ul, au produs 77% din traficul organic total.

Cum aplicam principiul Long Tail in SEO

  1. Cand alegem cuvintele cheie, trebuie intotdeauna sa facem o distinctie intre cele principale, si cele care vor intra la categoria „Long Tail”;
  2. In munca de SEO, rezultatele imediate – daca putem vorbi de „imediat” in SEO – le vom obtine de la „Long Tail” si nu de la cuvintele principale. Din acest motiv, pentru ambele categorii de cuvinte procesul de optimizre trebuie inceput deodata;
  3. Cel mai frecvent, efortul pentru a obtine o pozitie foarte buna in motoarele de cautare pentru un cuvant din Long Tail va fi mult mai mic;
  4. Eficienta strategiei noastre de Long Tail se va vedea dupa o perioada de minim 8-12 luni de munca, in conditiile in care editorii site-ul vor continua sa publice cu regularitate continut nou in toata aceasta perioada;
  5. Cand suntem la inceput de drum in optimizarea site-ului, dar avem nevoie de rezultate ACUM, intotdeauna ne putem baza pe adWords si campaniile platite pe motoarele de cautare.

Sursa imaginii: seomoz.org

1 Comment

Leave a Reply

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image