Timpul de incarcare al paginii devine important pentru performanta adWords

Vorbeam pe la inceput de februarie despre cum sa pornesti o campanie pe Google Adwords si despre cat de importanta este fiecare etapa in succesul campaniei.

Un fapt peste care am trecut poate un pic prea usor, dar care o importanta definitorie in performanta fiecarui cuvant din campania noastra este quality score-ul cuvintelor cheie. Acest scor de calitate este practic esenta functionarii Google Adwords si a intregului mecanism de afisere „mai sus sau mai jos”a anunturilor text si a sistemului de stabilire al preturilor minime si medii ale clickurilor.

Algoritmul exact prin care se calculeaza acest scor nu a fost niciodata dazvaluit integral sau in clar de catre Google. Pe baza scorului de calitate se stabileste pretul minim al unui cuvant cheie precum si cel efectiv pe care clientul de adwords il va plati la un moment dat in cadrul unei campanii.

In ultimele 12-18 luni, prin intermediul blogului adWords, dar si prin trimiteri din interfata adWords, Google a inceput sa publice din ce in ce mai des informatii despre factorii care contribuie la cresterea scorului de calitate, chiar si bune practici pentru implementarea acestor factori.

Ca sa trec insa de la vorbaria generala despre quality score la ceva mult mai specific, de curand Google a anuntat ca va introduce incepand cu mijlocul lunii iunie inca un element in evaluarea scorului de calitate al cuvintelor cheie dintr-o campanie. Este vorba de timpul mediu de incarcare al paginii de destinatie a campaniei, pentru cuvantul cheie respectiv.

Ce inseamna asta? Inseamna ca pentru o campanie care functioneaza foarte bine, dar care din pacate redirectioneaza catre un site care este extrem de lent, exista posibilitatea sa vedem fie cresteri ale pretului mediu pe click, fie o scadere a pozitiei medii pe care o inregistreaza anunturile campaniei.

Cele mai importante elemente care intra in formula calculului scorului de calitate sunt:

  • CTR-ul istoric al cuvantului cheiei in cauza pe Google.com
  • Relevanta cuvantului cheie fata de anunturile text
  • Factorul de calitate al paginii destinatie
  • Istoricul de performanta al contului

Introducerea timpului de incarcare a paginii ca si factor in calcularea scorului de calitate, este cel putin pentru mine, o veste foarte buna. Asta va face ca anunturile cu adevarat relevante (si evident performante) sa ramana in top, sau chiar sa creasca in ranking, iar cele mai slabe sa ajunga la coada listei si sa „polueze” mai putin peisajul.

Desi este o veste anuntata cu multa vreme in avans, in mod cert vor fi multi advertiseri de adWords care vor afla la timp, si care nu vor intelege de ce le-au crescut preturile medii pe click sau de ce le-a scazut numarul total de click-uri primite.

Cat de bine sau de rau stai la capitolul „timp mediu de incarcare a paginii” poti vedea prin intermediul interfetei adWords, care in pagina de analiza a cuvintelor cheie, ofera informatii despre scorul de calitate, pretul minim si timpul mediu de incarcare al paginii de destinatie.

 Nu va doresc nici un fel de problema cu quality scorul, dar daca se intampla pe la sfarsit de iunie sa constatati ca v-a scazut numarul de click-uri sau a crescut pretul mediu pe click, dati un ochi si pe la pagina de mai sus … poate o mica modificare sa va scuteasca multi bani irositi pe anunturi si cuvinte cheie nerelevante.

Be first to comment

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image