Europa contra monopolului – UE blocheaza deal-ul Google/DoubleClick

Comisia Europeana Anti-Trust a anuntat in data de 13 noiembrie, printr-un comunicat de presa emis la Bruxelles, ca preluarea DoubleClick de catre Google?Inc. contra sumei de 3.1 miliarde dolari genereaza ingrijorare cu privire la faptul ca aceasta tranzactie ar putea duce la un monopol pe piata reclamei online.

Eric Schmidt, CEO Google Inc. este “in mod evident dezamagit” de acesta decizie, dar anunta ca vor continua sa colaboreze cu UE pentru a demonstra cum vor beneficia in urma acestei preluari atat publisherii web precum si advertiserii. “Dorim sa evitam intarzieri suplimentare ale finalizarii acestei preluari pentru a putea competitiona in mod real cu Microsoft, Yahoo si AOL ale caror achizitii in aceasta piata extrem de competitva au fost deja aprobate.” a mai sustinut Schmidt.

Comunicatul informeaza de asemenea ca Membrii Comisiei?Anti-Trust a UE?vor cerceta in detaliu aceasta tranzactie si vor ajunge la o decizie finala in urmatoarele 90 zile lucratoare (pana la data de 2 aprilie 2008). Se va analiza in mod special daca, in lipsa acestei achizitii, DoubeClick ar fi putut ajunge un competitor al Google pe piata de publicitate online si daca realizarea aceastei achizitii va crea o piata monopolista care i-ar putea?prejudicia pe?consumatori.

Din aprilie 2007, cand Google a anunta intentia de preluare a DoubeClick, competitorii motorului de cautare au investit 11 miliarde de dolari in diverse “cumparaturi” pe piata de publicitate internet. Printre cele mai importante tranzactii se numara cea a Microsoft Corp. care a cumparat AQuantive in August pentru suma de 6 miliarde dolari precum si cea a Yahoo! Inc. care a anuntat la sfasitul lunii Aprilie decizia cumparare a?Right Media pentru suma de 680 milioane dolari.

Intr-o piata de publicitate?internet globala, estimata la?40.6 miliarde dolari in 2007, toate aceste achizitii sunt relativ normale, cei trei?jucatori majori: Google, Yahoo si Microsoft avand acelasi obiectiv -?acela?de a-si consolida?cota de piata. In fapt exact aceeasi strategie au avut-o cu ani in urma si?trusturilor traditionale de media. In doar cativa, prin fuziuni si achizitii, o treime din media mondiala este detinuta de 5 trusturi gigante?(Time Warner, Disney, Bertelsmann, Viacom?si News Corporation).?Ce se va intampla in era internetului este o posibila migrare a monopolului de la gigantii globali de media la gigantii globali de comunicare. Singura diferenta este ca astazi exista confruntari si dezbateri publice ca cele generate de Comisia Europeana. Din pacate, globalizarea media a avut loc in America cu foarte putine dezbateri publice … in contextul in care “batranul continent” era devastat de al doilea razboi mondial.

Conform Zenith Media, procentele din bugetele de publicitate alocate internetului vor creste la nivel mondial de la 6.1% in 2006 la 7.4% in 2007, 8.6% in 2008 si 9.4% in 2009.?Anul?2008 va marca un moment istoric in marketing. Publicitatea online va trece pe locul patru in mixul de media, depasind?pentru prima data, suma?investita in?publicitatea radio la nivel mondial.

8 Comments

  • Reply November 14, 2007

    » Blog Archive

    […] de .ro online.  Webservator.ro incepe in forta si trateaza doua subiecte hot zilele acestea, blocarea dealului Google-Doubleclick de catre Uniunea Europeana si discursul lui Maurice Levy, CEO-ul […]

  • […] webservator (lansat de Oralndo ) aflu de acest comunicat de presa prin care se anunta ca achizitia DoubleClick […]

  • Reply November 14, 2007

    de ce?

    Era de asteptat, circula de mult zvonuri cu privire la o probabila nereusita a Google de a acapara toata piata de ads.

  • Reply November 14, 2007

    Doru Panaitescu

    Chiar ma minunam la aflarea dealului, Yahoo! tocmai lansase webmessengerul – o resursa importanta pentru amaratii ai caror admini taiasera porturi si interzisesera din firewall meebo si alte minunatii de gen. Culmea era ca serveau reclame pe Yahoo!Webmessenger prin DoubleClick. Intr-un fel ma asteptam la o astfel de decizie, era un monopol nesimtit de mare…
    Aaa, si era sa uit – salutari calde din Romanica :)

  • Reply November 15, 2007

    Bogdan

    Nu se va creea monopol, insa isi consolideaza pozitia de lider pe piata.

  • Reply November 15, 2007

    Alex

    Doru,

    Tranzactia pare menita sa-i consolideze lu’ Google pozitia de leader de piata…Daca se va finaliza eu prevad ca toata divizia de banner ads (care se ocupa de vanzare de publicitate) va intra mai devreme sau mai tarziu sub umbrela adwords, iar divizia de vanzari tehnologie (adserving technology) va ramane ca brand independent.

  • […] post anterior citam un comunicat al Zenith Media?care prezicea ca share-ul publicitatii internet mondiale va creste cu 3,3% pana in 2009. In […]

  • Reply January 23, 2008

    Alex

    […] UE asupra cazului Google/DoubleClick urmeaza sa fie anuntata in curand de comisia europeana anti-trust. Pana se va ajunge insa la acel […]

Leave a Reply

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image