Un CFO conduce departamentul de vanzari

Pe 12 noiembrie scriam despre faptul ca s-a lansat Facebook Social Ads.

Am un cont pe Facebook pe care l-am deschis in primul rand ca sa vad “cu ce se mananca”. Dupa vreo cateva luni de socializat pe acolo, ca orice marketer dornic sa testeze, am inceput sa imi pun intrebari despre cum as putea sa implementez o campanie pe Facebook.

Printre altele poti cumpara o “relatare sponsorizata” (sponsored story) care apare in pagina principala post login.Captura ecran cu exemplu de sponsored story pe Facebook

“Acest gen de publicitate, fiind foarte discret integrata in site are performante extrem de ridicate … CTR mediu de 4,4%” zice vanzatorul lu’ Facebook

Ei bine, “beleaua” mea abia acum incepe: Mi se aproba bugetul, pregatesc media planul si-l trimit spre confirmare. In nici zece minute vanzatorul ma suna si imi confirma ca totul e OK. Mai discutam un pic de targeting (ca deh … au de unde sa ia date demografice – toti userii avand profilul la zi). Semnam contractul, cu clauze relativ standard. Trece ziua, si pe la 5:00 pm ii trimit un e-mail cu ceva imagini, ceva text si un URL.

A doua zi ma suna sa imi zica ca de fapt nu pot sa rulez toate variantele anuntului (2×3 executii diferite) pentru ca: “Bugetul e prea mic”. Imi cam sare tandara, dar incer sa raman calm si ii cer detalii … well … surpriza: zic ei ca bugetul pe care l-am alocat nu permite sa am decat 2 optiuni de targetare si/sau creatie. Incer sa-i “explic” ca suntem la prima colaborare, ca mai am in faza de planning inca vre-o doua campanii pentru anul asta si ca in curand voi putea onora cerintele de buget mai mare … din pacate ramane inflexibil dar totusi nesigur si imi propune sa discut cu seful lui.

Vorbesc cu sefu’ … un domn amabil lipsit de orice notiune de “client service”. Extrem de ferm ma informeaza ca de la CFO cetire a venit o “directiva” care zica ca orice campanie mai mica de 20.000 $ nu poate fi acceptata (whaaat?);
Este prima data de cand fac publicitate cand am auzit ca “un CFO conduce departamentul de vanzari”.

Apoi ma informeaza ca “pentru a avea dreptul la mai mult de 2 optiuni de targetare (ceea ce vroiam eu de fapt sa fac)” trebuie sa cheltuiesc peste 100.000$ si incheie apoteotic spunandu-mi ca va incerca sa “make it go through” de data asta dar ca nu crede sa aiba mari sanse…

Ne luam la revedere … iar eu raman mut. Revin cu gandul la “favoritul” meu, Google. Cred ca v-ati dat seama pana acum ca imi place de ei :)… Are o cota de piata de 40 – 50% din bugetele de online advertising, avand un site care este folosit doar 5% din timpul pe care utilizatorii il petrec online, iar daca vrei sa chetuiesti cu ei 1 dolar pe zi … well … se poate.

Astazi suntem in 27 noiembrie. Campania mea pe Facebook trebuia sa fie “live” din 19 noiembrie. Inca nu e. Reprezentantii Facebook din Canada nu au gasit inca o metoda sa accepte o campanie de test care presupune mai multe executii creative … asta da paradox!

6 Comments

  • Reply December 9, 2007

    Student la marketing

    ceva noutati despre campanie? sau mai exact,despre interactiunea cu Facebook?
    alex.

  • Reply December 10, 2007

    Alex

    Campania a pornit in cele din urma pe data de 28 noiembrie.
    Are un CTR de 0.04% … si ruleza cu o singura executie creativa.

  • Reply December 11, 2007

    student la marketing

    si cum e acest procent, cum trebuie interpretat, in comparatie cu alte campanii sau cu obiectivele campaniei?

  • Reply December 12, 2007

    Alex

    Dupa parerea mea este o campanie mediocra spre slaba.
    De ce?
    Pentru ca un CTR de 0.04% este sub media din orice alt site, unde capacitatile de targetare socio-demografice sunt practic inexistente.
    Pe Facebook, ai avantajul ca poti targeta mesajul catre o audienta precisa. De ex. daca vrei sa vorbesti cu persoane intre 18 si 24 de ani din orasul sau regiunea X care sunt studenti … o poti face, si asta cu o precizie destul de mare.

    Prin urmare, un mesaj care se adreseaza unui grup tinta foarte precis si care le prezinta o oferta care le este dedicata 100% ar trebui sa functioneze perfect net superior celor 0.04%.
    Daca respectivul grup tinta raspunde doar in 0.04% din cazuri … well … we have a problem, care poate sa fie legatra de executia creativa sau de suportul media.
    Nu ma grabesc sa dau vina pe suportul media inca.
    Astept sa vad cum se termina campania, si poate mai fac un test la care introduc un element nou. Cred ca cel mai important lucru pe Facebook este sa creezi un “produs” care sa se “consume” pe Facebook.
    De urmarit.
    Voi reveni in cateva zile cu ceva date suplimentare despre conversia vizitelor in tranzactii web.

  • […] capitolul vanzari publicitate, Facebook nu sta cu mult mai bine, impunand niste nivele de buget destul de ridicate advertiserilor […]

  • Reply April 1, 2008

    eu_eu

    eu am un site: http://www.autoconcret.ro si folosesc reclamele google. mi se apre mie sau rata de 0,04% este foarte mica. eu nu am avut niciodata o astfel de rata. la mine variaza intre 0,4 si 1,3%. o rtaa de 0,04% este o problema din punctiul meu de vedere.

Leave a Reply

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image