UPDATE: Yahoo! & Microsoft vs. Google

O informare consultativa a Comscore, emisa astazi, 5 februarie 2008 prezinta date de audienta cumulative ale Yahoo! si Microsoft, in comparatie cu cele ale Google.

  • In cazul in care preluarea Yahoo! de catre Microsoft se va pune in practica, audienta cumulata a celor doua site-uri va ajunge la 665 milioane vizitatori, depasind-o pe cea a Google care a fost de de 588 milioane vizitatori in luna decembrie 2007.
  • In ceea ce priveste volumul de cautari, Google va ramane in topul preferintelor utilizatorilor, acaparand 62,4% din volumul total mondial de cautari in timp ce Yahoo si Microsoft impreuna vor inregistra un procent de 15.7 din volumul mondial de cautari.
  • la capitolul web-mail si Messenger, Yahoo! este leader absolut, cu o audienta mondiala de 257 milioane vizitatori. “Cuplul” Microsoft/Yahoo! va acumula o audienta totala pe messanger de 298 milioane vizitatori, ceea ce reprezinta 77% din utilizatorii mondiali ai acestui tip de serviciu.

Uitandu-ma la date din aceasta perspectiva, cred ca o asociere dintre cei doi seniori ai internetului ar putea produce ceva dureri de cap Google.

Imi este greu sa prezic ce se va intampla. Yahoo! poate avea succes daca ramane independent, dar rezultatele vor fi vizibile doar in cativa ani de munca asidua.

Yahoo! & Microsoft impreuna … vor avea cel putin in teorie audienta, dar pentru a beneficia din plin de ea, va fi nevoie de o integrare intre cele doua site-uri si intr-un scurt timp dupa aceea de eliminarea unuia dintre cele doua. Acest proces, va antrena si ceva pierderi de audienta, prin urmare datele de audienta prezentate de Comscore mai sus si care sunt valabile pentru luna decembrie 2007 s-ar putea sa arate total diferit in decembrie 2010.

4 Comments

  • Reply February 7, 2008

    apik

    Intrebare mea ar fi: dar e posibila o fuziune de succes intre cei doi colosi (tradusi in cifre: 60,000 angajati Microsoft vs. 15,000 cat are Yahoo)!?
    (si total in afara subiectului: la campul anti-spam, am avut de scris: “branza” :p)

  • Reply February 8, 2008

    Alex

    Nu e vorba despre o fuziune, ci de o preluare a Yahoo de catre Microsoft … cei 15.000 angajati Yahoo urmand sa devina angajati Microsoft … lucru care presupun eu ca va antrena si ceva pierderi de personal calificat … pur si simplu angajati ai Yahoo care nu vor vrea sa lucreze pentru Microsoft …

    Sa vadem.

  • Reply February 11, 2008

    Cristina Mailat

    Nu stiu exact unde ati gasit reportul comscore insa este un pic departea de adevar. Am adunat datele Comscore si Nielsen in un raport pe anul 2007: http://www.submitsuite.ro/blog/tendintele-motoarelor-de-cautare-in-2007-si-partajarea-cautarilor si eu vad altceva acolo.

    Impreuna Ms+Yahoo au in dec 2007 33% din cautari pe cand Google 58%. Datele sunt COmscore si Nielsen, deci nici nu poate fii vorba pe piata US de faptul ca cele doua cumulate sa ajunga la partea care o ae Google.

    Poate e o citire gresita a unui grafic, un link direct catre press release ar putea clarifica problema.

  • Reply February 12, 2008

    Alex

    Cristina,

    datele prezentate in post sunt dintr-un comunicat special Comscore pe care l-am primit via e-mail.

    Atat Comscore cat si Nielsen se refera la piata americana cand vorbesc de o cota de piata a cautarilor de 33% pentru MSN + Yahoo.

    Din pacate Media Advisory-ul pe care l-am primit pe mail nu il gasesc in arhivele Comscore, dar am gasit cota de piata a motoarelor de cautare pe piata din America pentru lunile noiembrie si decembrie.

    Redau mai jos textul original din Media Advisory (in limba engleza):

    Google Sites saw nearly 588 million visitors worldwide in December 2007, more than both Microsoft Sites and Yahoo! Sites individually, but less than the combined audience of Microsoft and Yahoo!, which would reach 665 million worldwide visitors.

    In search share, Google Sites lead both the U.S. (58.4 percent share), and worldwide (62.4 percent share). Microsoft/Yahoo! combined would have a 32.7 percent U.S. search share, and a 15.7 percent share worldwide.

    In the email category, Yahoo! mail leads both in the U.S. (82 million visitors) and worldwide (257 million visitors). A Microsoft/Yahoo! combined instant messenger audience of 298 million would reach nearly 77 percent of the instant messenger audience worldwide.

Leave a Reply Click here to cancel reply.

Leave a Reply to Cristina Mailat Cancel reply

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image