V-am spus ca sunt optimist?

Da, unii imi zic ca sunt oprimist, altii ca sunt naiv.

Avand in vedere ca n-am de gand sa ma schimb ii invit pe cei carora „nu le plac asa cum sunt” sa nu mai vorbeasca cu mine. No offence, no harm no obligation.

Aseara la Colocvio s-a tinut o discutie organizata de Cristi Manafu, despre CERF, viitorul targului si schimbarile pe care ni le propune organizatorul pentru editia de anul acesta.

Lasand la o parte flow-ul general al prezentarilor care a cam deraiat, inevitabil s-a ajuns la punctul la care mai toata lumea s-a luat de ei (CERF). De la mic la mare, cu totii au inceput sa le explice ca au gresit, ca sunt scumpi, ca …. nici nu imi mai aduc aminte ce.

Audienta a fost formata din floarea blogosferei romanesti, impreuna cu cativa reprezentanti ai unor companii din IT&C si cativa oameni de agentie, la fel ca si mine.

CERF ne-a chemat acolo sa ne zica ce-au facut pana la ora asta pentru organizarea CERF 2009, si sa le solicite blogarilor sprijinul in a comunica cu publicul interesat de evenimentul lor. Daa, stiu! Nu au facut research pe consumatori … si ar fi trebuit sa il faca. Nu toti vorbitorii de aseara au fost la fel de experimentati, etc.

Dar lasand toate astea la o parte, faptul ca au organizat evenimentul de ieri seara si ca s-au adresat in sfarsit si formatorilor de opinie din online mi se pare important.

Mie, actiunile lor, mi-au dovedit ca in esenta, ii intereseaza sa se reinventeze si ca sunt hotarati sa adapteaze targul noului context mondial. Pentru editia din 2009 vor incerca sa ofere mai multa valoare atat companiilor cat si vizitatorilor. Daca vor reusi ramane insa de vazut …

Stiu veti spune intra la categoria “ma reinventez sau mor” dar pt mine cei de la CERF:

  • Au facut un studiu de piata, care da, OK, ar fi trebuit sa plece de la consumator nu de la companii dar cel mai important este, in opinia mea, ca au facut acel studiu! Din cate imi aduc eu aminte numai cine nu munceste, nu greseste.
  • Au chemat blogerii sa le povesteasca despre demersurile lor si ce au facut deja, si in plus, sa le solicite sprijinul – un al doilea pas inainte dupa parerea mea. Vor sa creasca valorea adaugata servicilor traditionale de inchiriere de spatiu, prin diversificarea oportunitatilor de expunere si comunicare dintre expozanti si vizitatori. In esenta dincolo de pretul pe m2 (care da la CERF e aproape la fel de scump ca la CBIT din ce spuneau invitatii aseara) imbunatatirea experientei traite in cadrul targului va duce la diminuarea nevoii de a inchiria sute de m2 in speranta diferentierii.
  • Al treilea si cel mai important pas inainte este ca oferta de anul acesta creaza un cadru alternativ pentru lumina reflectoarelor, al carui cost de utilizare va fi mult mai mic fiind un spatiu “preutilat si mobilat de organizator” si pentru care nu mai exista si costurile aditionale cu construirirea standului sau cu personalul suplimentar.

Concluziile mele dupa aseara suna cam asa: Bravo CERF!

  1. Ca ati facut un research inainte de a va apuca de treaba.
  2. Ca v-ati asumat o dezbatere publica cu companii din IT&C si cu blogarii. Este deja un mare pas inainte.
  3. Ca nu ati mai cumparat doar machete in ziare si reviste pentru ca asa faceati de ani buni incoace ma bucura si ma incurajeaza. E cool ca aveati de transmis un mesaj si v-ati preocupat sa identificati cu precizie ce canal va poate servi cel mai bine obiectivului vostru.

Tot ce au zis participantii (invitatii) la evenimentul de aseara este valid, iar daca am fi facut-o intr-un mod mai constructiv, am fi avut o intalnire mult mai productiva.

Pe scurt, mie mi-a placut aseara la Colocvio.

Ramane insa de vazut cate din ideile primite de CERF aseara vor vedea lumina zile si care dintre noile actiuni vor atrage investitori si vizitatori …

6 Comments

  • Reply February 1, 2009

    Ionut

    Nu au facut studiu pe consumatori? Ca eu stiu ca in fiecare an cand m-am dus completam chestionare si, na, sunt consumator. … Poate i-ati luat prea tare si s-au pierdut :-)) Sau, ma rog, poate ma insel eu, dar alea chiar aratau a chestionare pentru consumatori.
    Anyway, multam de info, vedem cum iese treaba in iunie. :-)

  • Reply February 2, 2009

    Alex

    Salut Ionut,

    Era vorba de un research organizat acum, si nu despre formulare de evaluare a satisfactiei post-eveniment.
    Cu toate astea argumentul tau este bun. Ar fi trebuit mentionate.

  • Reply February 2, 2009

    Raluca

    Si mie mi-a placut, cu atat mai mult cu cat eu am stat acolo ca anti-taregt pentru CERF.
    Eu daca m-as fi dus…as fi umplut spatiul aiurea la targ, dar probabil ca in timpul in care eu stateam acasa … sau pe vreaun targ de carte / cafenea / facultatea / birou / etc erau multi altii ca mine care umpleau spatiul de la targ aiurea.
    Asa ca, peopunerea de promovare a CERF la nivel de B2B mi se pare mai mult decat potrivita.

  • Reply February 4, 2009

    Alex

    @Raluca,

    De acord ca partea de B2B e buna, dar chiar si pentru consumer, ideea de a transforma targul dintr-o vitrina intr-un ansamblu de evenimente tematice, in care sa vad chestii pe care nu le vad la magazinul din colt … mi se pare o idee buna.

    Vorbeam cu cineva care imi povestea despre televizoare bazate pe IP. Adica aduci televizorul acasa, il bagi in priza si il conectezi la cablul de retea … si gata, ai access la mii si milioane (poate milioane) de canale TV. Nu neaparat romanesti, nu canale TV care au audiente de zeci si sute de mii de oameni, ci canale TV care sunt exact pe tematica / nisa care te intereseaza pe tine, si care au zeci maxim sute de ascultatori / privitori.

    Chestii din astea vreau sa vad la CERF, si daca vor fi din astea, o sa vii si tu la CERF sa le vezi, si nu o sa zici ca ocupi spatiul degeaba.

  • Reply February 4, 2009

    Raluca

    Eh da, as veni sa le vad, dar nu stiu cat de curand as putea sa le si achizitionez.

  • Reply February 4, 2009

    Alex

    Asta e si ideea. Le vezi, dupa care iti apare ti se naste nevoia.

Leave a Reply

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image